torsdag 2 juni 2016

Skolavslutning

Oj vad tiden gått fort. Inser först nu hur länge sedan det var som jag gjorde ett inlägg här i bloggen. Men det fina vädret och livet har kommit emellan helt enkelt. Idag är det den 2 juni och snart är det skolavslutningar och studentdax, så idag blir det kort till fröknarna i bloggen. 

Stämpel
Gorjuss - on top of the world
Magnolia - Resting Tilda och skrivbordet med böckerna och äpplet är en gammal magnolia som jag tyvärr ej vet vilken kollektion på.  
Textstämplarna är Gummiapans
Färgläggning: Distress ink refil och markers
Papper: Lana 300g HP Grain satin Aquarelle

Dies: På Gorjuss kortet har det varit Crealies dies rektangel med söm samt Joy's fönster. De 6 rutorna som satt i fönstret chalkade jag och använde till skrivbordet.
På Magnolia kortet har jag använt Go Create stora dies till stommen, Die namic dis med rundade hörn och söm till motivet, Magnolias DooHickey dies i tag, swirl, orchide. TH bokstavs dies ur en av Mixed Media seten. Och tyvärr minns jag inte var stjärnan kommer ifrån.
Kort: Gorjuss kortet är ett "popup card" och Magnolia ett "casel card".






Jag valde att göra ett kort till med "popup" men med Magnolia motiv. Vimpel-diesen kommer från Gummiapan och den fina ramen är en Magnolia DooHickey dies.



ovanstående kort är med i följande utmaningar

Midweek magnolias - shabby chic or vintage
All about magnoliachallenge - all about crafting


Vad passar bättre på sommarlovet än att spela fotboll? Eller i alla fall titta på fotboll. I år är det ju både Fotbolls EM och sen OS. Jag har alltså fullt upp med att titta på Zlatan Ibrahimovic och Sarah Sjöström (simning, OS)

Stämplar: Magnolia , fotbollen är Dixi craft's
Färgläggning och papper: samma som ovan
Dies: Die namic- rektangeln med rundade hörn och söm, Magnolia tag och stjärnorna minns jag inte



ovanstående kort är med i följande utmaningar

All about magnoliachallenge - all about crafting
Simply magnolia - Summer
Craft heaven shop - Lets have some fun in sun

Eftersom vi har haft nästan 30 grader C i södra Sverige de senaste dagarna så blev jag lite sugen på att göra julkort. Ni vet när man får känslan att det är alldeles för varmt. (tänk om dessa dagarna är vad sommar vi får) 

Stämplar: Magnolias, träden och granarna är dock gjorda på frihand.
Färgläggning och papper: samma som ovan, med Wink of Stella clear där det är snö
Dies: Yvonne creation dies (köpta hos Pysseltagen) Bakgrunden med snöflingor är ca 12x12cm, hörndies med bjällra samt den hängande till höger med rosetten och kulorna. Kanske svårt att se då jag valde att göra allt i vitt.
Kort: "Tent card"




Ett batteridrivet värmeljus lyser upp det i mörkret <3

Med ovanstående kort deltar jag i utmaningen
Lovely hÄnglar or sweet Magnolia - Anything goes

Önskar er alla en kanon helg,
Kram Malin

6 kommentarer:

  1. Wow wow, du är verkligen ett proffs!!!

    SvaraRadera
  2. Kjempe lekre kort du har laget :)

    SvaraRadera
  3. Than you for joinig at Simply Magnolia
    Dt Maria

    SvaraRadera
  4. Ohhh.. So many gorgeous makes Malin!
    Love them all to bits!!!
    Thanks for playing with us in our monthly Craft Heaven Shop Challenge..
    Hugs, Tina (owner and operator at Craft Heaven Shop)

    SvaraRadera
  5. Love the little football player from Magnolia. Thanks for sharing at Simply Magnolia.
    XX Inge

    SvaraRadera
  6. Thank you all so much <3 Hugs Malin

    SvaraRadera