onsdag 15 mars 2017

Kort till en lite prins

Ännu ett barn kort.
Ni som följer mig ibland vet att jag har en förkärlek till scen-kort. och idag blir det ett barninspirerat med Magnolia stämplar och dies.

Magnolia stämplar: Prins Edwin, Bänken, Nallen, Tuppen och mini månen/planeten utanför fönstret.
Dies: Magnolia-gunghästen, biet, byrån är en rosa tag dies som är tillskuren på 3/4 av sidorna, mattan är en "ram" dies och bården i bakgrunden med kronorna på.

Övriga dies: Fönster/krukor/blommor/gardiner kommer från Cottage Cutz, Byrålådorna är en etikett punch från Ek
Design papperna kommer från Gummiapan i nyans ljusblå. Även de rödrandiga kuberna kommer från deras papper. Bi´na har vellum-vingar, Blommorna har pärlor i mitten. Chalkat med walnut stain. Knopparna på lådorna är brads och upp och ner vända öljetter.
Kuberna är egengjorda och de har bara fått lite klistermärken på sig

Färgläggning: Distressmarkers och refiler
Papper: Canson illustration 250g (marker papper)







Önskar er alla ett bra veckoslut och hoppas 
ni får lite tid för pyssel oavsett sort.
Kram Malin


15/3 gjorde The Paper Crafting (skandinavien) ett inlägg om mitt kort.
Mycket roligt och hedrande. Så här såg det ut:
Ni hittar inlägget HÄR


NORDLYSET: MALINS KORT


Det er noe med disse Magnolia-kortene. Jeg vet ikke om det stemningen i kortene, eller de duse fargene man ofte bruker, eller dekorasjonene i kombinasjon med de søte motivene, men jeg liker disse kortene utrolig godt. Selvom jeg har sett mange opp gjennom årene går jeg aldri lei, men synes det er noe nytt å oppdage med hvert av dem. Slik er det også med Malins nydelige kort som vi viser fram i The Paper Crafting i dag. Lekkert, romantisk og litt vårlig – jeg blir rett og slett glad av å se det!

Type prosjekt: Kort
Stilart: Romantisk o lite vintage look.
Teknikker brukt: Distressfärgläggning med markers och refiler, lager på lager med designpapper, chalkat kanterna med walnut stain.
Hovedfarge: Rosa, vinrött, brunt och grått.
Utstyr som er brukt: Blommor, murgröna dies från Sue Wilson, Tag dies från Magnolia, Cirkel och scallopdies från Crealies dies, Maja designpapper i olika rosa toner, Magnolia stämpel: Tilda with an arrow- SCL12, vit spets, walnut stain distressdyna att chalka med.
Evt. andre opplysninger: Färglagt på Canson illustration 250g.

Beskrivelse av prosjektet?
Kort med kärleks-tema.
Hvordan er prosjektet laget?
Först valde jag ut motiv till mitt kort med temat “Love is…” och vilka distressfärger som jag var på humör att använda. När jag färglagt motivet så valde jag ut passande papper bland mina spillbitar. Sen funderade jag ut kortetsuppbyggnad och stansade ut motivet i en cirkel. När allt var utskuret och utstansat så la jag det som jag önskade på kortbasen, tog ett foto och gick ifrån en stund. När jag tittade på fotot så såg jag om jag ville justera något, annars var det bara att limma fast allt.
Størrelse på prosjektet?
Kortet är 15x15cm.
Hvor lang tid gikk med til å lage prosjektet?
Det tog lite mindre än 2 timmar att göra.
Hva inspirerte deg til å lage dette?
Jag skulle göra ett inspirationskort för ett design team (Marvelous Magnolia) med temat “Love is”.

The Paper Crafting takker Malin for at vi fikk lov til å vise fram hennes nydelige kort i magasinet og dersom du vil se mer av det Malin lager kan du besøke bloggen hennes her: Kreativ af Skälsböke
Foto: Malin
Publisert med tillatelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar