söndag 15 oktober 2017

Anything goes hos Marvelous Magnolia

Hej på er där ute i höstens vackra färger.

Idag vill jag påminna er som vill delta i Marvelous Magnolia challenge och temat "anything goes" att halva tiden har gått. Så hoppa på utmaningen. Ta er favorit Tilda eller Edwin och var med.

Jag har valt att inspirera med ett vintrigt julkort. Tyvärr har jag ingen aning om vad kortvikningen heter, men det liksom popar upp.



Jag har använt följande:

Magnolia stämplar:  Hästen Brunte (2008) och Me and my snowman (AH-16)
Färgläggning: Motiven är målade med Distress ink och bakgrunden är med Distress oxide. (Tildas rosa kläder är utklippta från ett Maja papper)
Papper: Canson Illustration 250g

Dies: Träd-dies och staket-dies kommer från Aliexpress/wish. Merry Christmas kommer från Tim Holtz ord dies.
Övrigt: 3D gloss, snö/is-kristaller från Viva, Halmstrå från någon gammal blomgrupp eller presentförpackning. Papperna är cardstock i mörkbrunt, vitt, mellanbrun, svart och silver.



Fotot nedan tog jag innan jag gjort klar kortet. Jag fotograferade det på svart matta. Om man tittar på kanten av det vänstra staketet så ser man lite av vikningen. Den är vikt likadan på höger sida. Hästen och Tilda har sen en ytterliggare distans från kortets utvikning.


Tack för att du tittade in. Nästa helg (20-22/10) är jag i Halmstad på Gullbrannaträffen och håller i en liten inspirationskurs i Foamiran, Så nästa blogginlägg blir nog lite mer blommigt.

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar