lördag 16 december 2017

Hej mitt vinterland

Sista julkorten är klara. Julkort utan finmotorisk färgläggning. 
Nu ska man bara sätta sig ner och skriva alla adresser.



Jag har använt följande:
Stämplar från Stampscape och Lazerdesign.se
Distress ink dynor
Sminksvampar, tops och blendíng verktyg
Akvarellpapper till motiven
Stämpeldyna: Versa fine svart
Vit kortstomme 15x30cm
Metalic papper till julkulan
Dies: Julkulan är från wish men jag har stansat ut innercirkeln med en crealies cirkel dies, God jul-diesen kommer från Roxstamps och den lilla gren/blad (vita) kommer från en MS punch
Blommorna har jag gjort i foamiran och sen kladdat på lite snöpasta
Glitterpenna från Wink of Stella Clear och vit gelroll penna
Tyvärr minns jag inte var embossingfoldern kommer ifrån. Den är dock inköpt hos Pysseltagen 2016.








Jag måste passa på att visa några vackra vinterbilder från nu i veckan då snön föll över södra Sverige och Skälsböke.
Sonen fick åka bil den dagen (hela veckan), man det kanske man kan räkna ut när han möttes av denna synen på cykeln på morgonen. 

Jag älskar Skälsböke och hur årstiderna visar upp det vackra bokskogs-landskapet.








  Och en Selfie på en vinterklädd bloggerska i det snötäckta landskapet.

Tack för att du tittade in och hoppas du får en riktigt bra 3e advent och glöm inte posta julkorten i veckan.

Kram
Malin 

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint du bor! Älskar bokskogar!
    Vilka fantastiska kort du skapat! Underbara!
    Julkram!❤️

    SvaraRadera
  2. Jättefina julkort,
    tufft med kulorna :)
    Ha det gott // Lisa

    SvaraRadera