lördag 14 december 2013

Chipboardbyrå

Igår var jag i Malmö tillsammans med Anna-Lena (ROXstamps) och då införskaffades bl.a chipboard i  olika storlekar. Det är lite som känslan att bygga med LEGO men jag använder; kniv, linjal, skärmatta, penna, lim.

Ideén till detta projekt fick jag när jag hittade de vackra handtagen i Anna-Lenas affär (roxstamps.se).

Bilderna är färglagda med Distressmarkers och pappret kommer  bl.a. från Maja Designs vårkollektion. All chipboard (hårt pressat papper) är grundad med Geso efter att jag satt ihop det till lådor och en stomme.


Jag hade gett mig själv köpstopp på magnolias nya Moscow-serie, men det gick inte så himla bra och i fredags kom balett Tilda på posten. Bilderna är vändbara och nedan kan du se motiven som finns på andra sidan. Oooop, en katt bland hermelinerna, en bildmålarna bland magnolia. Men visst är hon söt :)


Tyvärr finns det ingen ritning på detta då jag gjorde/byggde efterhand. Lådorna är 7*15cm och ca 4cm höga. Sonen blev inspirerad och kom med ett jätteprojekt och till det krävs en noggrann ritning.



Jag har valt att ha en enkel dekoration, några få blommor och en charms. Ser ni mina hemma gjorda liljekonvaljer? Tutorialen till dem hittar du här.


Visst är handtagen vackra :) , älskar dom.



Ber om ursäkt för bildkvaliten (iphonen har levt sitt eget liv idag) och skuggorna (inte många ljusa timmar i Sverige just nu, men det vänder nästa vecka, tror det är 22/12) och önskar er alla en fortsätt bra helg.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilket projekt.. Jättesöt liten byrå.. Gillar de fina handtagen.. Häftigt att det var andra bilder på nästa sida.
    Moscow serien innehöll några godingar.. Men jag får vänta lite med shoppandet..
    Hoppas att helgen varit bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Du måste titta in på roxstamps.se. Tomten kanske kommer med lite stämplar ;) Kram Malin

      Radera