fredag 6 december 2013

Utan hörn

Idag blir det ett julkort i favoritfärgerna vitt och turkos. Tanken var att det skulle vara med i MDUC's utmaning. Men MALIN!! då måste man hålla koll på den amerikanska tidzonen. Alltså jag missade den med nästan 2 timmar. Här kommer det i alla fall <3
 
Som ni säkert märker har jag lagt mina pengar på en ny BigShot i julklapp, som jag har passat på att tjuvöppna. Man behöver ju den till julkorten. Mannen var inte lika övertygad och imponerad av beslutet.
 
 
Stämpeln är magnolias isbjörn, som är helt underbar. Jag var tvungen att fråga en vän om jag fick låna honom lite, då han inte fanns i mina ägor.  Bakgrunden är färglagd med distressmarkers.
För att få den vintriga kyliga känslan har jag använt 3D snö som jag ströslat glitter över.
 
 
Lyktan och isbjörnens nos och ögon har fått 3D lack på sig.
 
 
 
De vackra charmsen kommer från ROXstamps
 
 
Nedanstående kort tog jag innan jag satte dit charmsen.
 
 
 
Älskar denna färgkombination, vit och turkos.
 
 
Jag passade på att göra ett julkort till när jag höll på. Enkelt men en klar favorit. Är faktiskt riktigt nöjd med färgläggningen på Tilda <3
 
 
Nedanstående kort är från mitt DT uppdrag på ROXstamps. Ett bröllopskort till Anna-Lena (ägare av ROXstamps) som gifte sig med sin kärlek idag 2013-12-06. Vi får se om posten kunde leverera det i dag eller stormen Sven förstörde även det uppdraget.
Grattis Anna-Lena och Michael <3
 

Äntligen börjar södra Sverige återhämta sig efter stormen Sven som började härja här i torsdags middag. Det blåste runt 30m/s och emellanåt trodde man att huset skulle lyfta. Men jag är glad att jag tog upp kameran innan Sven drog igång och förevigade denna decembermorgon. Så otroligt vacker soluppgång utanför dörren. 

4 kommentarer:

  1. Som vanligt alltid en härlig upplevelse att titta in på din sida.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sanna, dina ord värmer mitt hjärta <3 Kram

      Radera