onsdag 8 oktober 2014

Magnoliadagen 2014

I lördags var jag och tre tjejkompisar i Borås på den berömda Magnoliadagen. Jag lämnade Skälsböke kl 03,42 för vidare färd mot Mjölkalånga, Hässleholm, Markaryd och sen vidare mot Värnamo och Borås. 

Resan gick snabbare än planerat (chauffören körde lagligt där det var fartkameror) så vi parkerade Sveriges smutsigaste bil på parkeringen utanför Magnoliabutiken kl 06.30. Magnolia hade lovat de 50 först vuxna kunderna varsin goodiebag, och de andra åren hade man varit körd om man kom vid 07.30. Så nervöst tittade vi 4 oss omkring och insåg att vi var nummer 3,4,5 och 6   <3 


Butiken öppnade kl 09, så fram tills dess var det skratt och prat, fika på medhavd matsäck i kön och ju närmare klockan blev 9 desto mer förväntningar kom.

Väl klockan 9 fick vi våra biljetter till goodiebagen. Jippi :) och sen var det tid för min (vi hade bokat samma WS alla 4) efterlängtade workshop med Magnolia DT-Camilla Stoen Bakke och 
"att göra ett bokmärke med distressmålning".

Camilla Stoen Bakke
(Norge, hennes blogglänk finns här på vänstersidan)

Camilla visade hur hon färglägger och vi försökte härma efter ;) , jag sög åt mig av en del av tipsen som vi fick. Så nu är det bara att träna, träna och träna! Bokmärket nedan är min första färgläggning med enbart Distress refilerna. Lärorikt och kul naturligtvis, men svårt.  

  
Efter kursen var det ju shopping som gällde, listan över önskade stämplar var lång och tyvärr så fattades det en hel del av mina önskningar i butikens lager, och tjejen som jobbade där brukar nog inte stå vid stämpelpressen så jag fick lämna halv listan. Men den läggs på till 2015 års resa och då ska jag försöka kontakta dem innan så de kan vara gjorda. Jag får överleva utan minisarna.

Men några hittade jag ju och en av dem var, No evil hear Tilda, och en del av hennes intäkter gick till (bröst)cancerfonden. Det fanns även med Edwin och tanken var då prostatacancer. No evil hear, No evis see, No evil speak finns i både Tilda och Edwin.

Efter Magnoliabutiken (13.45) och granskningen av goodiebagen bar det av till Ullared och lite shopping. Tyvärr var det mer än vi som tänkte så, så när vi skulle gå ut fick vi köa i 2 timmar. 
Och Annas ord kl 06,30 imorse: -Köa är halva nöjet!!
Kändes inte lika roande längre. Och gissa om hon fått äta upp de orden. på 12 timmar köade jag och Anna i 4,5. Men några fynd fick vi allt med oss hem:)

På söndagen satt jag i mitt rum och målade och fick ihop ett nytt bokmärke, men segt var det och glöden från gårdagen var borta. Men resultatet blev detta; 



med den nya stämpeln "No evil hear Tilda" och goodiebags diesen <3

Naturligtvis så måste jag lägga upp en bild på min goodiebag så att någon kan bli avundsjuk och ångra att de inte åkte dit. Hihi. Titta så mycket kul vi fick <3


Ha nu en underbar onsdagkväll så ska jag återgå till mitt skapande till helgens utmaning på Tildas Town och sen har jag en kompis som fyller år på fredag som ska få ett grattis kort, medan barnen är på sina idrottsträningar :)

Kram Malin




Ps, tänk gärna en extra tanke och ge kanske ett bidrag till cancerforskningen nu i oktober när det är insamlingar till bröstcancer forskningar/arbetet. <3 <3 <3 


10 kommentarer:

  1. Åh, så fint!! Är riktigt avis på er som kunde åka dit.. Har länge tänkt att åka till Magnolia.. Hoppas att det blir ett besök snart.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Anna, du skulle varit med. Det var inte mkt folk där, inte alls som tidigare år. Rekommenderas. Kram Malin

      Radera
  2. HI Malin,
    i think i'm jealous !!!
    so fab goodies and your tags are amazing !!!
    hugs
    céline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Celine. You can go with us next year. Hugs Malin

      Radera
  3. Så avis, hade vealt stå med er där i kön!
    Så mycket fint du har gjort och så härlig goodiebag!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kunde ju varit med Susy, vi hade en kanon dag. Kram Malin

      Radera
  4. De va jag som körde.... fniss... superfint som vanligt Malin <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp DU var vår super chaufför ♡ Tack, kram Malin

      Radera