tisdag 9 december 2014

Julkort

Tänk att man 2014 är styrd av att elektroniken fungerar och utan den kan man inte göra så mycket, så idag blir det en härlig kompott.

Denna veckan är det celebrate christmas som gäller i Tilda Towns tävling. och mitt inspirationskort är en julgranskula.  Bilden är färglagd med både distresser (ref och marker) och tombow (marker). Snön är vit enamel som jag hällt på och värmt upp.





Vantarna är utstansade i brun cardstock som jag har behandlat med glycerin för att bryta ner pappersfibrerna och få fram läder/mocka känslan.


Förra vecka igen var temat på Tildas Town joys of the season och då var mitt inspirations inlägg en altrad bok.




Ett shacker-card på en bok :)

och sist men inte minst slår vi till med ett Bildmålarna julkort som jag bloggar för Pysseltagen idag...


Den röda tråden med dessa tre inläggen är DISTRESS färgläggning.

Ha nu en underbar tisdag och passa på att njut. Hoppas ni har allt förberett inför årets fest dag i morgon...Nobeldagen..eller ni kanske gör som vår familj och firar namnsdags barnet. Tänk vilken fest Sverige har bara för att fira min namnsdag. Yes!!

Kram Malin




4 kommentarer:

  1. Så Nydelig du fargelegger!!.. Nissen din er Utrolig Flott!!.. Lekkert med skinn og skygger.. Herlige røde kinn!!. Nydelig Snemann også.. Vakkert Fargelagt!!.. Nydelige kort!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Sol, önskar dig en underbar december. Klem Malin

      Radera
  2. Du är verkligen fantastiskt duktig på att färglägga och att skapa vackra kort. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket för berömmet. Kram Malin

      Radera