måndag 21 september 2015

Annorlunda vikning på Julkort

Nu är det tätt mellan inläggen ;) Håll till godo <3

Idag är det ÄNTLIGEN min bloggdag hos Gummiapan, inlägget hittar du HÄR. På de olika Gummiapans FB sidor har jag även lagt upp en "dålig" hemmavideo om hur det öppnat, men det lyckas jag inte med här.
Kortvikningen hittade jag hos Nicole Verkooijen på youtube (klicka på namnet så kommer du till mallen), efter ett tips på FB som jag glömt namnet på.

Jag är på riktigt tutorial humör ;)

Stämplar:
Gummiapan:
3 olika snöflingor (stämplade och embossade med vit och silverglittrigt embossingpulver, det är samma på bilderna och på kortbasen)
God Jul och gott nytt år
Julkulorna prickig o randig (som "Magnoliorna" sitter på, är sen embossade med lite genomskinligt embossingpulver)
Julgranen 

Magnolia:
4st Mini stämplar

Färgläggning: 
Distress ink refiler

Designpapper:
Maja Design julpapper 2014


Detta kortet var så roligt och så fint att göra <3  Det kommer bli fler innan jul :)












Till helgen är det dags för Gummiapans scrapträff; Trelleborgs Träffen i Parken i Trelleborg. Det ska bli så roligt att träffa alla scrappare, försäljare men extra roligt att träffa många av tjejerna i design teamet som man aldrig träffat innan.  Jag har väl förberett min workshop som jag kommer att hålla i. Hoppas den blir uppskattad :)

Önskar er en bra vecka nu när hösten gör entré med sina tidigt mörka kvällar, färgskiftningarna i löven och många tända värmeljus från IKEA ;) (min man brukar säga att vi inte behöver åka till den affären och köpa värmeljus, men han förstår inte att de är de bästa ;) hihi)

Kram Malin



4 kommentarer:

  1. JÄTTEFINA SMÅ KORT ...fint målade och de fina snösjärnorna bara så LAGOM.

    SvaraRadera
  2. JÄTTEFINA SMÅ KORT ...fint målade och de fina snösjärnorna bara så LAGOM.

    SvaraRadera