måndag 15 maj 2017

Shabby Chic tavla

Hej 
Så kul att du tittar in hos mig idag
Idag är det min tur att inspirera på Marvelous Magnolia med temat "Shabby chic"

Förra lördagen så var jag med några goda vänner på en mini scrapbooking mässa i södra Sverige (120 km från mitt hem) och lyckligtvis så är det på just denna mässan som Magnolia är. De besöker bara en enda mässa i Sverige. Tur att jag inte har så långt dit :)
Jag passade på att köpa på mig lite nya stämplar och dies. Vilket jag även använt i detta Shabby Chic projekt.



Stämpel: Lounging Tilda - SU17
Färgläggning: Distress refil och Prima watercolor Metallic
Dies: Alfabet Xcut: Someone special,  Magnolias glass, Wish dies som frimärke, Crealies rektangel och cirklar samt Gummiapans blomma.
Designpapper: Maja design, TH träpapper
Övrigt: Stjärnan är utklippt i jutesväv som är penslat med gesso, Hortensia blomman är gjord i utklippta i ljusblått crep-papper (egen modell) och sen klistrat 2 och 2  med en paper pearl prick i mitten. De är sen klistrade på en stomme som jag gjort av utstansade cirklar. (2 olika storlekar med 3D kuddar mellan).
Snäckorna och sjöstjärnorna har jag fått av en vän. Sanden kommer från semestern i Italien (den är tvättad). På bilden har jag även använt vit grov enamel sim vattenstänk. (det glittriga/blanka i vattnet är Primas metallic färg). Chalkat med walnut stain och orden kommer från TH. Vit gel roll penna och 3D lack.

Allt sitter på en minnes tavla, sån man kan klämma fast lappar/papper på.






Tack för att du tittade in och hoppas du hänger på i vår utmaning på Marvelous Magnolia.
Kram 
Malin


Psst när jag låg ner bäddad två veckor i Borrelia så roade jag mig med att studera "allt" på youtube. Så mitt nästa blogginlägg kommer att handla om en ny kärlek för mig. Det roliga med denna hobbyn är ju att det som var inne 2008 kommer kanske tillbaka nu :) Hoppas vi ses

Försmak finns på instagram: skalsboke_2865

1 kommentar: