onsdag 30 oktober 2013

Höstkort

Idag ska jag visa er vad jag gjort med Tilda som jag färglagde igår. Första färgläggningen med Distress Refilerna, men absolut inte det sista! Tänkte att det kunde vara kul att spara det som ett kort och titta på det i framtiden och förhoppningsvis så har man utvecklats.

Så nu ska jag visa mitt bidrag till MDUC, och temat Autumn Vintage.



Morötterna och äpplet har jag gjort i fimolera (Panduro) och bränt i ugnen.
Lila"prick"-blommorna är tagna från en ljusmanschett.
De små pappers lapparna med bokstäver och siffror är ransoneringskuponger från andra världskriget och kommer från en äldre släkting. Det är hennes namn som står på den översta tillhörighetslappen.




Kortet är sytt i symasking och bilden med Tilda har fått en hel del utee på sig och sen en tur i frysen, för jag ville få fram den gamla fotolooken, eller en söndrig glasruta.


 Jag har lagt några funderingar på om man ska "tävla" eller inte med korten, men någonstans så inbillar jag mig att man lär sig saker, som kan utveckla mitt skapande. Men visst är det konstigt att "tävla" med sina idoler igen...och med igen menar jag sen jag tävlingssimmade och spelade vattenpolo. Och även då synade man ju de bästa.

Ha en underbar kväll/dag, var ni än är i världen. Kan ni fatta att det är många olika nationaliteter som tittar in hos mig. Ni är super välkomna allihop!!
(några länder som är representerade är: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Ukraina, Ryssland, Polen, Storbritannien, Frankrike, Italien ,Ungern, Rumänien, Nederländerna, Belgien, Usa, Kanada, Chile, Nya Zeeland, Australien, Brasilien, Peru, Mexico... spännande)

3 kommentarer:

  1. Love it a beauty!!! The carrots makes me hungry It's a pity a can't read your language hahaha.
    Maybe you'll stop by my blog!(www.von-loves-paper.blogspot.com)
    XOXO Yvonne from Holland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yvonne, I fixed it. You kan translate in my blog <3! (I anserw you before but foreget to push anserw. hihi) xoxo

      Radera
  2. Åh Yvonne...i must fixed google translate to you! Must be my homework this week. Thanks for your friendly word...I must visit your blog later to night. Hugs Malin.

    SvaraRadera