lördag 4 januari 2014

Julen ska ut

Hej! God fortsättning på er allihop. Jag har varit grymt dålig på att blogga under jul och nyår. Men jag har slutfört några projekt som kommer att visas lite framöver. Jag ser verkligen framemot 2014 och om några dagar ska jag äntligen få träffa mina underbara elever igen. Men...
I helgen är det dags att plocka bort julen i det Wibergska hemmet. Man längtar så att få fram och upp alla sakerna i november/december, men det är INTE lika kul att plocka ner dem i januari.

Så jag smög undan 2 julgranskulor i mellan storleken (i "glas") och gjorde mig ett Åretrunt projekt av dem istället. (Vill tacka Karolina "cinafina" för ideén)







Det är inte lätt att ta kort på något som hänger och "dinglar" och snurrar runt. Men jag hoppas att ni såg något.

Jag har målat julgranskulorna med Martha Stewarts stearling färg (duttat på färg), korgen är gjort av kartong som är 1,5" runt om, den klädde jag med aluminiumtejp som jag sedan torrembossade mönstret i. (Tim Holts embossingplatta)

Sen var det dags att klippa till kedjorna, 4st lika långa som jag fäste i julgranskulans fäste. Sen klippte jag till 4st mindre kedjor som jag fäste i nederdelen av kulan. Alla kedjor är fast satta med ringar.

I korgen byggde jag en lös bänk av chipboard, som jag sen klistrade blommor på.

Dekorationsdags: bl.a kugghjulen kommer från ROXstamps, knappar och nitar från jeans, fejk skruvar från prima m.m

Man skulle t.ex måla kulorna ljusblå eller ljusrosa och sätta små nallar i korgen och ha i ett barn rum. 3st i olika storlekar...hmm, undras m vi har några vänner som ska ha barn 2014.

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar