fredag 17 januari 2014

Sommarlängtan

Snön ligger som ett vitt täcke utanför fönstret och jag längtar efter sommaren.
Idag visar jag därför ett sommar kort med tankarna till semestern, stugan, stranden, båten, sol och vänner.


Kortet är ett popup kort, Tilda & Tilda och det fristående gräset sitter fast på laminerad plastbitar som sitter fast på motivet och på "botten".  Dörrarna är öppningsbara och bara sammansatta med tvinnat garn, runt små brads. Fönsterna är utstansade med dies från Joy. Rutorna som blev över på fönstret satte jag fast på dörren.




Stämpeln kommer från Gummiapan; önskar dig en dag full med solsken och skratt.

 



Jag vet inte om jag dämpa längtan med detta kort. Tror mer att det blev mot satt effekt. Lite halv jobbig när man blir "kär" i sitt egna kort. Men, men...med detta kort deltar jag i MDUC's tävling.

Imorgon kommer min 8-åriga guddotter till mig, för att pyssla hela kvällen- Så det gäller att förbereda sig med god sömn och massor av inspiration. <3 <3 <3 Trevlig helg

11 kommentarer:

  1. Vad kan man säga?? Wow??? Det räcker ej !!! Det är omänskligt hur sjukt vackert det är !!! Kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Diana ! Du betyder mycket för mig. Kram Malin

      Radera
  2. Thank you so much Dina, hugs Malin

    SvaraRadera
  3. WOW This stunning. Thanks for sharing at MDUC
    HUGZ Fleur xXx

    SvaraRadera
  4. Oh wow what a brilliant design. I love the way the yard is landscaped, so fantastic, thanks for joining our summer delights challenge at Magnolia Down Under,

    SvaraRadera
  5. Sååå fint... mu längtar ju jag med till sommaren <3

    SvaraRadera
  6. Thank you Lori and AnneMarie, your words means a lot. Hugs Malin

    SvaraRadera