lördag 14 februari 2015

Alla hjärtans dag

I går var det fredagen den 13:e och ingen otur drabbade familjen, utan ÄNTLIGEN är barnen friskare och dottern har klarat av en hel skolvecka efter att ha legat hemma i misstänkt "körtelfeber" i 2 veckor och sonen hade något influensa aktigt i 5 dagar, men nu klarar de av att vara med kompisar igen. Dottern får dock inte idrotta fullt ut då körtlar och lever fortfarande är förstorat. Men hon är på G och det värmer mamma-hjärtat.

Idag är det Alla hjärtans dag i Sverige (Valentine) och jag tänkte även i de banorna när jag gjorde mitt DT-inspirations inlägg till Tildas Town´s bloggtävling: Anything goes/option 'bling'
Mitt alternativa 'bling' är blommor :)




Jag hat ritat ett flip flop-sko som mall och sen fört över det på 2 chipboard, 1 wellpapp och 1 CS (som jag behandlat med glycerin för att få en läderlook och sen har den fått ett lager med decupage lim för att bli tåligare). limmade CS på ena chipboarden och wellpapp på den andra.

Jag tog en remsa av CS och limmade på en bit spets, som jag tryckte igenom hållen i själva skon (gjorde hål för stor tån samt ett på var långsida) när jag limmat dit "remmen" så limmade jag ihop de båda chipboarden.

with love texten kommer från en spellbinders dies.
Stämpeln: summer bathing Tilda - sea breeze collection Magnolia 
Färglagt med Distress ink
Valentine och hjärt stämplarna kommer från Gummiapan


Naturligtvis så har jag gjort en liten grej till barnen. Och ikväll blir det familjemys framför Melodifestivalen på tv'n. Men här kommer barnens kort :) Som ni säkert förstår innehåller kortet ett stort cho...d av märket Mmmmm (hihi)




(jag har skrivit olika ord för bokstäverna i deras namn, Elegant, Betydelsefull, Begåvad, vAcker...EBBA, vi älskar dig)



Ha nu en underbar dag och helg. På måndag påbörjar barnen sitt sportlov och jag ska jobba extra med att hjälpa barn som inte "gillar vatten", vilket ska bli spännande och roligt.
Men vi ska hinna njuta också :) 
Kram Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar