torsdag 28 november 2013

Frostigt julkort

Nu är det inte många julkort kvar. Idag har jag använt Magnolias, Tilda in Winter night, från 2010 års julstämplar.

Jag har valt att göra det i lite kalla toner (blåa och vita), 3D snö som jag hällt glitter över.
Stämpeln är färglagd med Distress refiler och ögonen och lyktan har fått 3D lack på sig.


Med detta kortet tänker jag vara med i Tildas Town's tävling. Frosty Fun. Lite klurigt men mitt kort går kanske lite mer åt frostig spänning, men det kan ju bli Frosty Fun. :)

Jag älskar detta kort, det får mig att längta efter vintern och snö. Fast jag är en sommar och sol människa.




Bakom staketet och mot "himlen" är där tygnät, man kan se det om man studerar noga. Detta syns mycket tydligare i verkligheten. Detta syns tydligast här där jag har stämplat "julhälsningar från familjen" och H'et ser lite suddigt ut. Det  var svårt att fotografera så att det ser bra ut.




Det känns som att Tilda sitter och väntar på någon, Tomten kanske ;)


 
Jag kanske ska skicka detta kort till Tomten med min önskelista. I lördags gick min rosa och svarta BigShot i sönder. 6/11 av taggarna på det lilla kugghjulet ramlade av :(  , mitt i min julkorts produktion. Ytterst olämpligt. Så jag hoppas att Tomten kan hjälpa mig med ett kugghjul eller en ny BigShot <3

På fredag kommer ett nytt inlägg, med en ny utmaning. Ett nytt julkort! haha

2 kommentarer:

  1. So sorry to hear your Big Shot broke down. Hope Santa is good to you this year Malin. Your card is adorable, full of frosty details, well suited for our challenge theme at Tilda's Town. Thanks so much for sharing it with us.
    Hugs, Katie

    SvaraRadera