torsdag 28 november 2013

Vitt julkort

Detta är ett av de svåraste julkorten jag gjort, samtidigt som det var svårt var det en rejäl utmaning. Vitt på vitt, är MDUC's utmaning denna veckan.
 
Jag känner mig ändå så pass nöjd att jag vågar visa det här och för alltid på internet.
 
 
 
Tilda är färglagd med Distresser, pepparkaksreceptet är embossat med silverpulver. Bakom Tilda och receptet finns änglavingar i vita fjädrar.
 
 
 
 
Veckans två julkort är gjorda och det gemensamma med dessa är att man får lite jul/vinter känsla när man tittar på dem. Idag har vi haft 7 grader varmt och blåsigt i södra Sverige, men solen har lyckats titta igenom vid flera tillfällen. Känns mer oktober än november/december, förutom mörkret som kommer tidigt och stannar längre och längre.
 
 
 
På söndag är det första advent och såhär har jag valt att göra årets adventsljusstake. Decoupage på ljusen med Tomtefar, Tomtemor och två tomtenissar (precis som vår familj), kransen är egentligen en dörrkrans med lindat björkris, som jag limmat på lärkträdskottar. Kottarna har sonen plockat till mig och jag har målat på lite 3D snö för att få fram det juliga. Ljusen sitter på ljushållare (köpta på Netto, 4st för 15:-), som är nerstuckna i kransen.
 
 
Jag och barnen har bestämt att vi sätter fyr på den äldsta först. Så eftersom jag symboliserar tomtemor, klarar jag mig till den 2:a advent. Önskar er alla en bra och skön 1:a advent.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du har lyckats jättebra med vitt på vitt utmaningen.. Så fin luciaTilda..

    Det andra julkortet är med jättefint.. Gillar staketet i bakgrunden.

    Fin adventsljusstake.. Roligt med motiv på ljusen och fint med kottarna.

    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera